Kdo se bojí klasiky ...

7. 05. 2020 2:10:35
Egypťan Sinuhet - už slyším ty kritické hlasy: " objevila Ameriku, hvězda , každý přece už dávno četl Egypťana Sinuheta " - a vidíte, já až teď !"

Nevím, jak Vy, ale já sebou celý život vláčím čtenářské resty. Příliš mě netrápí, že jsem nečetla všechny knihy typu :" Krvavé lázně, Ženy na kousky, Kosti na prodej, Mrtvoly v úplňku" , apod., ale mezery v klasice, ty mě umí potrápit. Abych neurazila čtenáře thrilerů , musím upřesnit, že já mezi ně také patřím, o to nic. " Nesbeho" mám přečteného celého, například.... a Milénium bylo super, a další, a další, (Eriku od Roberta Bryndzy třeba také znám, heč. ).

Za studenských let jsem jsem s chutí četla vše, co se mi pod ruku v té době dostat mohlo, to znamená téměř všechnu světovou klasiku (Co jsme číst nesměli, jsme nevěděli). Povinná četba pro mě nebyl problém, měla jsem ji přečtenou dřív, než nám ji zadali.

Egypťan Sinuhet mě minul, přestože jsem milovala starověk, a to jsem si dlouho neuměla vysvětlit. Vždy jsem o té knize věděla, ale nikdy jsem si ji nekoupila, nepůjčila, nenarazila jsem na ni., nechápala jsem proč.

Teď už to vím. Ta kniha si na mě počkala a já jsem si počkala na ni a nestačila jsem se divit.

Kniha napsaná v roce 1945 je neuvěřitelně čtivá, chytrá, zábavná, vtipná, poučná a nebezpečná ! Nebezpečí spočívá v tom, že se mi od té doby, kdy jsem ji četla, žádná historická kniha , napsaná v současnosti už zdaleka tak nelíbila.

Je ještě mezi Vámi někdo, kdo ji nečetl ? NEVÁHEJTE. Ale třeba si také ještě počkejte..

Autor: Jarka Jendrisková | čtvrtek 7.5.2020 2:10 | karma článku: 13.70 | přečteno: 296x

Další články blogera

Jarka Jendrisková

Vzpomínka na (ne)jednu venkovskou zabijačku

Únor je měsíc divný, někdy už ani není zimní a jaro přitom také v nedohlednu... Jediné, co je na něm zajímavé, je masopust a zabijačky.

5.3.2024 v 21:23 | Karma článku: 29.64 | Přečteno: 2710 | Diskuse

Jarka Jendrisková

Zapomenuté české filmy

Také už jste několikrát viděli téměř vše, co dávají v televizi na všech programech, pokud to ovšem nejsou úplné stupidity? Máte rádi české filmy a jste přesvědčeni, že je už všechny znáte ? Může a nemusí to být pravda.

30.1.2024 v 15:43 | Karma článku: 23.09 | Přečteno: 735 | Diskuse

Jarka Jendrisková

Jak jde kroj, tak se stroj… aneb módní hity a módní úskalí

„Jak jde kroj, tak se stroj“, říkávala máti, když jsem se v pubertálních letech bláznivě smála modelům a účesům na fotkách z jejího mládí. "A neškleb se, jak potrhlá, však ty tvoje mini a grisle (rifle) taky nejsou žádná krása. "

10.1.2024 v 22:30 | Karma článku: 14.47 | Přečteno: 324 | Diskuse

Jarka Jendrisková

Jsou světla, která nevidíme a seriály, které vidět nemusíme.

Kniha Anthonyho Doerra Jsou světla, která nevidíme mě uchvátila a potěšilo mě, že bude převedena na filmové plátno, lépe řečeno na seriálovou obrazovku, nicméně těšení bylo provázeno obavami, jak to dopadne...

14.11.2023 v 18:16 | Karma článku: 11.57 | Přečteno: 442 | Diskuse

Další články z rubriky Kultura

Dita Jarošová

Uchazečky konkurzu na ředitelku /povídka/

Všechny tři postupně hledaly kongresovou místnost, až skoro bez toho "s", dveře měla čísla, která však v pozvánce nestála. A tak trochu zoufale korzují po chodbách bez informačních cedulí odchytávají všemožné i domnělé úředníky .

28.3.2024 v 9:45 | Karma článku: 4.33 | Přečteno: 141 | Diskuse

Dita Jarošová

Burešův Maelström ?

Všichni máme v paměti telefonní aplikaci Bez Andreje. Funguje dosud? Kupujete anebo využili jste ji někdy v minulosti? Už její pouhý výskyt nám v podstatě oznamuje, že bude přetěžké vyhnout se výrobkům právě z této stáje...

27.3.2024 v 9:50 | Karma článku: 11.25 | Přečteno: 303 | Diskuse

Richard Mandelík

Jeden podařený slavnostní koncert k roku české hudby

Koncert až na dvě zajímavé výjimky vokální a celý věnovaný památce české skladatelky Slávy Vorlové (1894—1973)), tudíž dnes užito jen její hudby a občas i textů.

25.3.2024 v 7:00 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 45 | Diskuse

Ladislav Kolačkovský

Rytíři Sacher-Masochové v Praze, c. a k. úředníci a milostné vášně

Na Olšanských hřbitovech je hrobka rytířů Krticzků von Jaden. A tam odpočívá i vlastní sestra slavného Sachera-Masocha, díky němuž vzniklo slovo masochismus. Barbara von Sacher. O rodu rytířů Sacher-Masoch a Krticzků.

24.3.2024 v 19:47 | Karma článku: 17.84 | Přečteno: 343 | Diskuse

Pavel Král

Spravedlnost

Po přečtení tohoto příběhu bych mohl jen poznamenat, že spravedlnost je v Božích rukou. A tím by bylo celé téma vyčerpáno. Ale já bych rád spolu s vámi uvažoval o potřebě spravedlnosti v širších souvislostech. A k tomu bych rád...

24.3.2024 v 13:00 | Karma článku: 4.43 | Přečteno: 117 | Diskuse
Počet článků 54 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 705

Často se mi stává, že vidím věci trochu jinak, než je běžné...

 

 

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...