Diskuse

O jménech

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VV

Nas bylo ve tride 36 a dodnes si pamatuju jmena vsech spoluzacek a spoluzaku. Holky mely prevahu a dobre 2/3 se jmenovaly Jaroslavy.

0 0
možnosti
JJ

Tak to asi budeme podobný ročník, za mě těch Jarek také bylo jak namleto !

0 0
možnosti
EK

Moje maminka byla Marie a strašně svoje jméno nesnášela, protože jí každý říkal jinak. Bylo to o to horší, že byla volyňská Češka, takže kromě různých Mařenek a Mániček byla v dětství třeba Máša nebo Marusja. Jinak zkomoleniny módních jmen jsou dost úsměvné, nejvíc mě rozesmáli bratři Olík a Sebík.

2 0
možnosti
JJ

Olík a Sebík? , takže Sebastián? To je tedy také peklo. A Olík bylo co ? Jméno Marie je krásné a já já jsem vždy všem Mariím, které jsem oslovovala, říkala pouze M a r i e . Maximálně Maruško. Děkuji za reakci.

0 0
možnosti
MB

Jako dítě jsem svoje jméno nesnášela. Ve škole jsem byla jedná, jediné jiné Mileny, které jsem znala, byly o generaci starší. Jednoho souseda, dědova kamaráda, jsem nesnášela, protože mi říkal Miluško. Někdy po dvacítce, jak tak člověk dospívá, mi postupně došlo, že to zase není tak strašné jméno a čím jsem starší, tím jsem spokojenější :-)

2 0
možnosti
JJ

Náhodou Milena je dobré jméno, takové ženské a vznešené.

1 0
možnosti
Foto

Mně se náhodou jméno Jaroslav hodně líbí. A souhlas, také se mi nelíbí říkat Evě Evčo nebo Nikolce Nikčo...

2 0
možnosti
Foto

Tak já jsem Jitka:-)Nejdřív jsem byla mrzutá, že nejsem raději Jana, má starší sestra, ale jsem ráda. S mým jménem je totiž spojován Mikuláš, který naděluje v den mého svátku. Tak co si víc přát. Každé jméno je krásné, pokud se pod ním skrývá dobrý člověk.R^

2 0
možnosti
JJ

Máte pravdu, ale často si lidé hezké jméno zoškliví kvůli člověku, kterého neměli rádi....

1 0
možnosti
Foto

Úplně zmizeli Lojzíci, škoda.

1 0
možnosti
ŠM

a moje máti si řekla, že když si mne porodila,že si mne i pojmenuje a v porodnici v dubnu 68, nahlásila Šárku...

1 0
možnosti
JJ

Šárka je krásné jméno, doufám, že Vám neříkají " Šarča";-D

0 0
možnosti
JM

J30a17n 74M61a56r71e33k

27. 1. 2022 1:53

Milá kolegyně blogařko Jaruško, také jsem se kolikrát obíral jmény a samozřejmě modou. Já jsem už starj dědek (83) a jsem zkrátka Honza. Moje jméno Jan mám jenom v pase (te v tom omotaném kolem břicha a potom tady na blogu, kde jsem MUSEL uveřejnit mé pravé legální jméno. Moje manželka je chudák DOBROMILA a říká si Dobra. Jak asi víte, žijeme už několik dekád v Kanadě a když se moje paní představí jako DOBRA, hned se ptají: Snad Debra, né? Debra je zkrácenina jména Debora. A tak je musí ujistit, že ne že je Dobra. A oni na to: "To znamená good, že jo?" a to už dohání k šílenství, když se toto opakovalo asi 10 000 krát. Anglická jména také podléhají modě. Dnes letí Alexander. To je jeden z mých vnuků, synáček mé neteře atd atd. Tady, když je někdo "Moc chytrej" říká se mu "Smart Alek" (vychytralej Alek) takže, když se tito Alexové někomu představují, otázka je: "Ten chytrej?" Williams are Bills, Robertové jsou Bob, Rich Ritchi nebo Dick Jmenovala jste dvě jména Krištof a Matěj. To jsou dva synové mého synovce. Ale mohl bych kecat dál...toto už stačí. Nezoufejte si nad vaší Jarkou. Jste lepá děva i kdybyste byla Eulalie. Zdraví Hionza

5 0
možnosti
JJ

Jé, Honzo, to jste mě potěšil a pobavil. Vše co jste co jste napsal bylo fajn a fanny. Vaše Eulálie. Napište mi ještě.

0 0
možnosti
IL

Moje maminka ma stejne jmeno jako vy. Rikali ji Jarko a ji se jmeno nelibilo. Babicka byla Frantiska, a tak ji rikala: a ja jsem si myslela, jak krasne jmeno jsem ti dala, nejsi po mne Francka. Ja jsem take nebyla spokojena s Ivanou. Ve tride jsme byly tri tohoto jmena. Maminka se rozhodovala mezi Vendulou a Ivanou. A jsem si prala jmenovat se po prababicce, milovala jsem ji. Jmenovala se Karolina a rikali ji tak osklive Kadlo.:-/

1 0
možnosti
JJ

Moc vám děkuji za reakci, vím, že vy mi rozumíte. No, to je přesně ono " "Kadlo" říkat Karolíně ( krásné jméno) , co to proboha je v této společnosti, ale nejen teď, v Česku už dávno, proč se tak ničí jména a všechno dobré a krásné se shazuje ? Nechci být zlá, ale není to ta česká malost, všechno shodit a udělat to obyčejné, takové to "naše malé, české" a hnusné? Já udělám vše proto, aby to tak, alespoň v mém okolí nebylo. Ještě jednou díky.

2 0
možnosti
  • Počet článků 54
  • Celková karma 26,61
  • Průměrná čtenost 709x
Často se mi stává, že vidím věci trochu jinak, než je běžné...

 

 

Seznam rubrik