JM

J41a76n 23M61a43r81e74k

6. 3. 2024 1:10

Vzpomínám si, jaké nadšení vyvolal film 'Vesničko má středisková' už jenom ten název mi nějak nesedí. Vyrůstal jsem na české vesnici v letech čtyřicátých a padesátých. Ten zmíněný film je jako z jného světa.

RK

Těch filmů je opravdu neskutečné množství a pokud nebudeme za každou cenu hledat nějaké mínusy, pak jich stojí za shlédnutí hodně. Osobně bych doporučil psychologicky velmi zajímavý snímek Horká kaše (1988), ale našlo by se toho mnohem víc.

JJ

Zkusím najít, ale kde, když si nám uložto kleklo ?

Zajímavé tipy. Věčná škoda, že na webu UložTo už nelze nic stahovat. Byla tam (kromě jiného) i rozsáhlá databáze českých filmů. Určitě bych tam našel i ty vámi doporučované. Co se dá dělat.

JJ

Pravdu máte, všechny zmiňované filmy jsem stáhla z uložto. Můžeme zkusit youtube, tam ovšem kvalita záznamu kolísá.

Možná existují další weby, kde jsou staré české filmy. Musíme pátrat.

ŠM

a když už jste objevila Tichou bolest, tak si ještě pusťte HŘBITOV PRO CIZINCE...to je herecký koncert Josefa Dvořáka.

JM

J88a88n 69M68a24r54e67k

31. 1. 2024 1:15

Trochu se pozastavuji nad jednou věcí. Stále s pokládá rovnítko mezi nacizmem a komunismem. Pak mi nejde do hlavy, proč třeba YouTube je doslova přecpán filmy z doby komunismu, který se rovná nacizmu. Dokonce i takové "horrory" Jako je 'Král Šumavy' s totálně překroucenými fakty a jiné skvosty z doby komunismu, i když tam kvalitu filmu částečně zachranují herci Menšík a Lukavský. Tenhle pasquil překrucující fakta dávají do TV skoro každý rok před vánoci. Naopak žádné oslavy nacizmu ( s čímž NAPROSTO souhlasím) Proč se tak děje, když komunismus a nacizmus si jsou rovni? Je tu snad nostalgie o slávě komunismu? Anebo je ten komunismus přijatelnější? Potom jaké rovnítko?

JJ

Asi to bude tím, že lidé kteří vybírají a do nekonečna dávají do televize vámi uvedené filmy , mají jiné názory, než ti, kteří kladou rovnítko mezi nacismem a komunismem. Nebo možná nemají názory žádné a chtějí se zavděčit divákům. A také nezapomeňme, že propagace nacismu je trestná, zatímco komunismus u nás bohužel mimo zákon postaven nebyl...

Foto

A což některé starší? Třeba ,,Konec srpna v hotelu Ozon"

Foto

Taky mám rád filmy. Už od mládí. V době vysokoškolských studií jsem v Praze stihl jít do kina i 3x denně. Teď už jsem v důchodu, ale do kina už téměř nechodím. Jednak nabídka kvalitních filmů je mizerná a hlavně pro důchodce je návštěva kina v dnešní době luxusní záležitost... Jít dnes 3x do kina znamená tisícovka v čudu. Ale o tom psát nechci. Chtěl jsem jen reagovat na Tichou bolest. Psal jsem o ní nedávno zde https://jiriberanek.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=805795

JJ

Přečetla jsem si váš blog, který mi tehdy unikl. Tichá bolest je silný film, souhlasím. Tak zkuste ještě filmy, o kterých se zmiňuji, nebudete zklamán.

  • Počet článků 54
  • Celková karma 26,61
  • Průměrná čtenost 709x
Často se mi stává, že vidím věci trochu jinak, než je běžné...

 

 

Seznam rubrik